برنامهريزي تحصيلي در هريک از مقاطع تحصيلي براي دانشآموزان و البته در مقاطع پايينتر مانند ابتدايي يا متوسطه اول دغدغه والدين بوده و هست، برنامهريزي درسي تنها عامل قابل لمس در موفقيت دانشآموزان از نظر والدين آنهاست، پس قابل حدس خواهد بود که چقدر جايگاه مهمي دارد.مشکل اصلي اينجاست که کدام برنام? درسي طبق چه چارچوب و آزموني ميتواند براي دانشآموز ما کاربردي و مفيد باشد؟
نکت? مهمي که در مقاطع ابتدايي وجود دارد نقش والدين در مديريت عملکرد و رفتار دانشآموزان است چرا که در اين مقاطع ديگر برنامهريزي و برنامه درسي مطرح نيست بلکه ابزارهايي مانند تکاليف درسي و تمرينهاي منظم و هفتگي مطرح است که به کمک والدين ميآيد تا با توانمند کردن دانشآموزان بتوانند موفقيت آنها را براي تضمين کنند، چرا که پايه و اساس يادگيري دانشآموزان در اين مقاطع تحصيلي ريخته ميشود، پس در نتيجه اين برهه زماني ميتواند بسيار حساس باشد و والدين بايد با وسواس بيشتري براي اين دوران برنامهريزي و اقدام کنند.
نکت? مهمي که ميتوان از اين مطلب دريافت کرد آن است که در هر مقطع تحصيلي برنامهريزي ميتواند بسيار کمک کننده باشد، شايد نتوان گفت تنها دليل اصلي و مهم موفقيت برنامهريزي است ولي يکي از کليديترين عوامل در خصوص موفقيت است.بايد اين مورد را به تمامي والدين و دانشآموزان گوشزد کرد که اهميت برنامهريزي را جدي بگيرند و به آن به عنوان يک عضو جدايي ناپذير از موفقيت نگاه کنند.
منبع: خبرگزاري ايلنا
درباره این سایت