از موضوعات مهم و مورد توجه والدين و معلمان در مدرسه، يادگيري و رفتار دانش‌آموزان است.


بررسي علت اين مشکلات کار بسيار پيچيده‌اي است و نياز به تخصص دارد. خيلي از مشکلات يادگيري و رفتاري دانش‌آموزان در مدرسه به کودکي آن‌ها باز مي‌گردد.


طبق بررسي‌هاي خانم بورک هريس (متخصص اطفال) 97درصد افرادي که مشکلات يادگيري و رفتاري در محيط مدرسه دارند، در دوران کودکي شرايط پر استرسي را تجربه کرده‌اند.


استرس زياد در کودکي باعث تخريب قشر جلويي مغز مي‌شود. فعاليت اين قشر، کنترل اختلالاتي است که به آن خود تنظيمي گفته مي‌شود. خود تنظيمي‌هايي که مغز انجام مي‌دهد مثل موافقت کردن با يک فعاليت، شروع و تکرار فعاليت و. در محيط آموزشي افراد، زندگي شخصي و روابط اجتماعي آن‌ها تأثير مي‌گذارد.


کساني که تمرکز پاييني دارند، ناآرام‌اند، زود نااميد مي‌شوند و از مربي و معلم پيروي نمي‌کنند دچار مشکل خود تنظيمي هستند. خود تنظيمي احساسي مي‌گويد که ما چطور مي‌توانيم رفتار غير ارادي و آني خود را کنترل کنيم.


همچنين استرس در کودکي باعث تضعيف حافظه فعال مي‌شود. حافظه فعال علاوه بر ذخيره اطلاعات، توانايي کاربرد آن‌ها را نيز براي ما فراهم مي‌کند.
پس اولين قدم براي جلوگيري از اين آسيب‌ها، فراهم کردن شرايط به دور از استرس براي کودکان مخصوصا در سنين پايين است. براي آگاهي از نحوه برخورد صحيح با کودکان در سنين حساس نيازمند آموزش‌هايي است که تنها با مشاور مي‌تواند محقق شود. با ديدن ويدئوهاي مشاوره‌اي همچنين مي‌توان مشکلات ناشي از تضعيف حافظه را کنترل کرد.


منبع: خبرگزاري ايلنا


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

مرکزنت remapdoctor123 نیما رایانه بهترين رستوران اصفهان نیلو رایانه آموزش های طراحی لوگو و نشان تجاری پیک اطلاع رسانی بچه های تجارت الکترونیک میهن پروکسی وبلاگ گروه آموزشی Civil show (سیویل شو) رسانه نایت مووی