قزوين – خبرنگار اقتصاد مردم: استاندار قزوين گفت : بايد آموزش مهارت‌هاي زندگي و سواد اجتماعي در مدارس را جدي بگيريم . به گزارش خبرنگار ما، عبدالمحمد زاهدي در همايش ائتلاف ملي نظام مراقبت اجتماعي دانش آموزان (نماد) که در اداره کل آموزش و پرورش قزوين برگزار شد ، گفت : در مدارس مشاوره تحصيلي داريم ولي مشاوري که روان دانش آموزان را مورد توجه قرار دهد و آسيب‌هاي رواني و محيطي مربوط به اين قشر را بررسي کند ، کمتر به چشم مي‌خورد . زاهدي از امنيت رواني و رابطه عاطفي دانش آموز و معلم به عنوان يکي از عوامل يادگيري ياد کرد و گفت : وقتي چنين رابطه‌اي ميان معلم و دانش آموز شکل بگيرد ، دانش آموز احساس مي‌کند، معلم او را دوست دارد که اين يک سرمايه بزرگ براي رشد و شکوفايي استعدادهاي نهفته دانش آموزان است . وي در ادامه از دانش آموزان به‌عنوان مهم‌ترين سرمايه‌هاي اجتماعي جامعه ياد کرد و گفت : اين قشر براي آنکه آينده سازان خوبي براي کشور باشند بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرند . زاهدي اظهار کرد : متاسفانه در جامعه امروز به مهارت‌هاي زندگي و يادگيري سواد اجتماعي از جمله در دانش آموزان که نقش مهمي بر کاهش آسيب‌ها دارند ، کم توجهي شده است که اين نقيصه را بايد از ميان برداريم.


پيامدهاي آسيب‌هاي اجتماعي متوجه تمام جامعه است.


استاندار قزوين پيامدهاي آسيب‌هاي اجتماعي را متوجه همه افراد جامعه دانست و گفت : نبايد در اين خصوص بي‌توجه بود ، چرا که امروز آسيب‌هاي اجتماعي در مرحله‌اي قرار دارند که مقابله با آنها نيازمند عزم ملي و همگاني است . وقتي هر روز مهارت‌هاي زندگي به روز و پيچيده مي‌شود بايد ما نيز راه هماهنگي با آنها را بلد باشيم و خود را با شرايط جديد وفق دهيم . وي با بيان اينکه مسئوليت تربيت دانش آموزان تنها بر عهده آموزش و پرورش نيست ، افزود : در اين رابطه نه تنها خانواده بلکه در مجموع کل نظام و تمامي سازمان‌ها و نهادها بايد همراه باشند. وي با اشاره به اينکه تربيت از خانواده آغاز مي‌شود ، اضافه کرد : محصول تربيت فرد در خانواده، در اختيار مدرسه قرار مي‌گيرد و اگر در خانواده تربيت خوبي شکل نگرفته باشد، کار زيادي از عهده آموزش و پرورش بر نمي‌آيد . زاهدي افزود : کودکان ما از بدو تولد تا نوجواني با چهار محيط آشنا مي‌شوند که از خانواده شروع شده و در ادامه به مدرسه، جامعه و فضاي مجازي و رسانه‌اي ختم مي‌شود که اين شرايط گاهي اوقات براي آنان گمراه کننده است و از بين گزينه‌ها به مواردي که برايشان جذاب‌تر باشد ، جذب مي‌شوند . وي خاطر نشان کرد : امر و نهي خانواده و فضاي سياسي جامعه، نوجوانان ما را قانع نمي‌کند و آنها رفته رفته به سن بلوغ مي‌رسند و نيازهاي جديدي در خود مي‌بينند که براي ما تابو محسوب مي‌شود . ما در خيلي اوقات پاسخ مناسبي به نوجوانان خود نمي دهيم و در دوران بلوغ آنها را سرگردان قرار داده و در نهايت در جواني به سراغ چيزهايي مي‌روند که به آنان آرامش مي‌دهد.


منبع: خبرگزاري ايلنا


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : دانش ,اجتماعي ,آموزان ,جامعه ,بايد ,آموزش ,دانش آموزان ,آسيب‌هاي اجتماعي ,دانش آموز ,مهارت‌هاي زندگي ,پيامدهاي آسيب‌هاي ,پيامدهاي آسيب‌هاي اجتماعي
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

خدمات مالي و حسابرسي گروه انسانهای سبز "صلح و عدالت برای زندگی" آکادمی هوشمند و مدرن زبان رادین شیراز معمار فروشگاه فلزات Hadid